Složení

ginkgo-bilobaGinkgo Biloba

Ginkgo Biloba neboli Jinan Dvoulaločný. Strom patřící z botanického hlediska vůbec k nejstarším žijícím druhům na světě. Jeho stáří až do dob před 200 milióny lety. Ginkgo Biloba se stala jednou z nejlépe prozkoumaných a zdokumentovaných rostlin s farmakologickým využitím.

Ginkgo Biloba blahodárně působí na zlepšení paměti, zpomalení procesu stárnutí, zlepšuje prokrvení. Zlepšuje koncentraci, kognitivní schopnosti a zároveň pomáhá při stavech úzkosti a stresu.

DMAEdmae

DMAE celým názvem dimethylaminoethanol je látka trvale přítomna v lidské těle a v přírodě se běžně vyskytuje v mořských rybách. O účincích DMAE hovoří i to, že byl v šedesátých letech v USA předepisován na lékařský předpis jako lék při problémech s učením, malou soustředěností a přílišnou hyperaktivitou.

Vědecké studie ukazují, že DMAE může pomoci stimulovat mentální aktivitu, rozšířit pozornost a ostražitost, zvýšit inteligenci, zlepšit paměť a schopnost učit se, zvýšit úroveň energie, stimulovat centrální nervovou soustavu, ulevit od úzkosti, pozvednout náladu, zvýšit motivaci a zmírnit apatii u osob trpících depresí, zkvalitnit spánek a zkrátit jeho délku.

Třezalka tečkovanáTřezalka tečkovaná

Léčivá sláva třezalky sahá až do starého Řecka. Hlavní účinnou látkou je Hypericin. Mnoho výzkumů potvrdilo, že třezalka zmírňuje depresi, podporuje duševní rovnováhu, zároveň působí proti stresu, napětí,, úzkosti, vyčerpání a stavů melancholie. Někteří výzkumníci jsou přesvědčeni, že tlumí MAO (monoaminooxidázu), což umožňuje centrální nervové soustavě nashromáždit více serotoninu a epinefrinu, které zvyšují pocit pohody a pozitivní nálady.

Klinické studie uvádějí lepší kvalitu spánku, prohloubení fází spánku, zlepšení kognitivních funkcí, stejně jako výrazné zlepšení nálady na úrovni zájmu a aktivity. Pozor třezalka má zklidňující, nikoliv sedativní účinky.

Rhodiola RoseaRhodiola Rosea

Výzkumníci došli k závěru, že jako adaptogen je Rhodiola rosea mnohem účinnější než jiné adaptogeny, včetně sibiřského žen-šenu – Panax ginsengu. Rhodiola rosea nám pomáhá v tom, abychom žili déle a zdravěji.

Rozchodnice růžová působí proti stresu a depresi, posiluje funkce srdečního svalu, má adaptogenní účinky a posílení imunity, zlepšuje duševní a sexuální funkce, zvyšuje sportovní výkon. Studie prokázaly, že rozchodnice zlepšuje pozornost, paměť i schopnosti učení a zároveň zlepšuje odolnost proti duševnímu i fyzickému stresu.

L-TyrosinL-Tyrosin

L-Tyrosin je aminokyselina v našem organizmu nezbytná pro vznik tzv. poplachových hormonů: adrenalinu a noradrenalinu. L-Tyrosin je základním stavebním kamenem při tvorbě DOPA (dopaminu). Působí jako přímý motivační stimulant. L-Tyrosin stimuluje mozkovou aktivitu, potlačuje depresivní a úzkostné stavy (např. pozdzimní deprese).

Inositol (Vitamín B8)inositol

Inositol hraje roli při výživě mozkových buněk, má vliv na normální tvorbu a růst vlasů, na normální stav kůže a pokožky. Má příznivý vliv na normální mozkovou činnost a svaly. Byl pozorován také pozitivní antioxidační účinek (chrání organismus před účinkem volných radikálů).

L-Argininarginin

Aminokyselina arginin je zcela ojedinělou a organismu nenahraditelnou látkou zodpovědnou za přenos oxidu dusnatého a přímé vylučování růstového hormonu. Oxid dusnatý a zvyšuje prokrvení svalů a mozku a tím zlepšuje zásobování mozku a srdce kyslíkem. Mimojiné zlepšuje erekci a sexuální prožitek, zvyšuje tvorbu spermií a urychluje hojení.

Vitamín B6vitamín b6

Vitamín B6 hraje významnou roli v činnosti enzymů, působících při rozkladu a zužitkování bílkovin, cukrů a tuků z potravy, dále je důležitý v procesech přeměny zásobních cukrů v játrech a svalech na energii. Působí preventivně proti nervovým onemocněním, zlepšuje náladu u depresivních stavů, má také vliv na kvalitu kůže a významnou úlohu hraje také v tvorbě červených krvinek a protilátek. Má příznivý vliv na nervovou soustavu.

Vitamín Cvitamín c

Vitamín C je jedním z nejdůležitějších vitamínů – Antioxidant. Jeho zvýšený příjem posiluje imunitu, zvyšuje odolnost proti nachlazení a infekčním onemocněnínm. Při námaze a nadměrném stresu se enormně spotřebovává vitamín C a může docházet k projevům jeho nedostatku: zvýšená únavnost, ospalost, snížení imunity, vznik respiračních onemocnění